40. týden v servise: Prostě klasika

Calendar dates from monday to sunday

V tomto seriálu Vám budu přinášet bleskovky z minulého týdne, co se u nás událo a nestačilo na samotný článek.

Pondělí:

Přišel zákazník o polední přestávce, kdy na dveřích byl nápis zavřeno (polední pauza). Asi se nedíval, nebo přemýšlel o něčem jiném, ale měl štěstí, že jsem něco dodělával. Zvednu se a borec už od dveří hlásí: „někam jdete? od někud jste přišel? je vám zima?“, žádný dobrý den nebo něco podobného. Jen, jsem si koupil novou čepici a šálu a první den jsem ji nosil pořád. Na debilní otázku jsem ani nemohl reagovat. Na jazyku jsem měl něco ve stylu co mu je potom nebo jestli je zima jemu a neumí číst. Hned mě naštval a ani jsem si nezapamatoval co chtěl, jen ta jeho reakce mě zůstala v paměti.

Úterý:

Zákazník hned po otevření došel s otázkou:

Z: „Jste autorizovaný servis ASUS?“

J: „Bohužel ne, provádíme pouze pozáruční servis, můžu Vám nějak poradit?“

Z: „No já jen že mi nefunguje notebook a nevím kde jej mám nechat opravit.“

J: „Nejjednodušší je donést jej prodejci, ať Vám opravu zajistí, nebo se podívejte na asus.cz a tam najdete informace o opravě.“

Z: „No jemomže tam kde jsem to koupil už to je zrušeno. Kupoval jsem to v OuKej v Lerku.“

J: „Tak nejjednodušší bude zanést to na jinou jejich pobočku, tady v Brně jich je víc.“

Z: „No to jsem právě nechtěl jezdit až do města, myslel jsem že to vyřešíte vy.“

J: „Pokud jste to nekoupil u nás, tak Vám nemůžu zařídit záruční opravu.“

Z: Bez jakéhokoliv poděkování, rázně otevřel dveře, zabrblal něco ohledně ochoty a třískl dveřima.

Prostě zákazník k nezaplacení…

Středa:

Zákazník donesl PC na opravu s vadou, že nelze spustit. Klasicky proběhly testy napájení a v pořádku. Test základní desky proběhl s výsledkem, že nefunguje deska. Paměti OK, grafika OK. Najednou koukáme, že zřejmě někdo porušil cesty na základní desce šroubovákem, jak se snažil vyjmout chladič. Vymontujeme tedy desku, odděláme chladič a najednou vypadl procesor. Hodíme oko na piny procáku a bylo nám to jasné. Telefonát zákaznikovi, že má poškozenou základovku šroubovákem a zlomené piny na procesoru. Desku můžeme opravit, ale CPU nikoliv. Zákazník nejdřív házel do placu spojení jako „já nic“ nebo „to asi samo“ a po delší debatě z něj vylezlo, že si chtěl čistit počítač a chladič vyndával. Často i s chladičem jde ven procesor, tak ho tam i tak zandal (neodlepil jej!). Vzhledem k tomu, že se jednalo o starší typ s.939 tak nový procesor nemáme a starý nechtěl 😀

Nakonec musel uznat, že ya blbost se platí (protože máme nyní čištění PC od prachu za 99 Kč 🙂 ) a byl nucen koupit nové komponenty za cca 4tis. Kč…

Čtvrtek, Pátek:

Zákaznice donesla PC na opravu se závadou „nějak mi blbne skype“. No to jsou nejlepší popisy závady. Lepší by bylo kdyby řekla, fakt netuším co to dělá, přijděte na to sami. Nedokázala ani popsat chování programu, ale říkal jsem si co už, nerozumí tomu každej. Kompl jsme napojili a zkusili si zavolat. Vždy při příjmu hovoru volaným, skype napsal, že je chyba v připojení. Textová komunikace fungovala. Po delších testech jsme zjistili, že kompl je zavirovaný a vir blokuje přístup k Windows Firewallu i admin účet. Kontaktovali jsme zákaznici aby donesla instalační média od windows, drivery a CD s dalšíma programama, které tam chce, nebo alespoň názvy pokuď jde o freeware. Zákaznice tak učinila asi do půl hodinky a donesla 3CD. WinXP CD, Drivery k MB a drivery ke grafice. Po dotazu co chce zálohovat (odpověděla VŠECHNO) ji bylo vysvětleno, že programy zálohovat nelze nacož odvětila, že PC používá jen ke komunikaci přes skype. OK tedy. Záloha nějakých fotek, dokumentů, reinstalace, ovladače, skype. Ve fungovalo jak má. Po obdržení SMS, zákaznice přišla 10minut před zavíračkou. Moc děkovala, zaplatila práci a když odcházela, řekla: „jo takže jen pro upřesnění, zálohu tam mám, skype taky a word, excel a ostatní taky, jo?“. No samozřejmě o office nebyla řeč a ani nedonesla instalačky. Začala se čertit, že to jako je snad jasný, né? Shrnu to. Ještě šla domů, vyhrabala office pro domácnosti, instalace office a hodinu po zavíračce jsme pádili domů. Fajn, co bysme pro zákazníka neudělali. Jenomže v pátek ráno dorazil manžel, že manželka nebyla vůbec spokojená, že tam neměla na ploše odkazy na idos, nějaké free prográmky co stáhla ze slunečnice apod. No to ve mě vařila krev. Vůbec mě nenechal mluvit, mlel si svou, něco o tom, že když mu skype instalovali u konkurence tak mu tam vše zůstalo a u nás to bylo 2x tak dražší a nic tam nemá. Jen mi to přišel říct a odešel. Takže závěrem, alespoň vím kolik si konkurence účtuje za instalaci skype (cca 400Kč 😀 ) a zákazník si nenechal ani vysvětlit, že instalace skype a reinstalace OS a balastu je asi časově náročnější.

No a tím končil tak týden, ještě nás čekala sobota, ale vzhledem k tomu, že bylo hezké počasí, tak vysírky šli zřejmě na procházku a ne k nám, což ze soboty udělalo pohodový den 😀

Sdílením, nám pomůžeš... Díky
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on VKShare on Yummly

Přidej komentář jako první k "40. týden v servise: Prostě klasika"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


4 + 3 =