BFU vs. Acer

laptopacer

S počítači pracuji již více než deset let. Nikdy jsem ale této technice nepropadl natolik, abych zjišťoval, jak funguje, jak její chod vylepšit, nebo se snažil v tomto oboru nějak více zdokonalovat. Počítač mi slouží spíše k hraní her, jednoduché práci, surfování na internetu a v neposlední řadě také k prohlížení hanbatých slečen. Sám se proto sebekriticky považuji za BFU. Toto píši jen na okraj, abych v očích čtenáře nevypadal jako člověk, který se snaží dělat, že počítačům rozumí, i když jeho znalosti jsou omezené.

Můj příběh začal před rokem, kdy jsem zatoužil po komfortu, poskytující notebook. Lákala mě možnost, nemuset být upoután hlučným PC jen u pracovního stolu, ale moci se volně pohybovat po domě. Sám jsem o této technice neměl přehled, proto jsem požádal svého kamaráda, aby mi nějaký notebook pomohl vybrat. Volba padla na Extenzu od Aceru. Při výběru jsem sice zaprotestoval, že jsem slyšel o poruchovosti této značky, ale důvěryhodné argumenty zadupaly mé pochybnosti. Objednal jsem tedy, vysolil většinu peněz, které jsem si v létě vydělal na brigádě a dostal za ně notebook, který vynikal poměrem cena/výkon. Od té doby začaly mé problémy.

První měsíc vše fungovalo bez problémů, měl jsem radost a nemohl si vynachválit výhody, které poskytuje notebook oproti PC. V tom vyskočil tlustý bílý pruh, přes celou obrazovku. Po zahýbání zmizel. Pruhů začalo přibývat a vyskytovaly se čím dál častěji, proto jsem ho odnesl prodejci a ten přeposlal do servisního střediska v Brně. Po třech týdnech jsem stroj obdržel zpět a na reklamačním protokolu bylo napsáno: „Oprava  provedena výměnou LCD.“ Byl jsem za opravu rád, těšil se na další příjemné chvíle strávené zabíjením nepřátel a surfováním na internetu. Po čtrnácti dnech se znovu objevil bílý pruh a zhruba za měsíc šel na reklamaci, protože už se na něm nedalo pracovat. Záruční oprava znovu zdárně proběhla, na protokolu bylo znovu napsáno: „Oprava  provedena výměnou LCD.“ Netrvalo dlouho a ta samá závada se znovu projevila. Nechápal jsem, proč technici nezačali při druhé reklamaci hledat závadu jinde a nasadili tam pouze znovu jiné LCD, i když i mě začalo být jasné, že závada asi bude jinde. Proto jsem podle občanského zákoníku zažádal o vrácení peněz, kvůli třetí stejné závadě na stejné součásti. Peníze jsem samozřejmě nedostal, Acer postupoval podle obchodního zákoníku, kde tento nárok nevzniká, poslal opravený stroj zpět prodejci a ten se mnou o vrácení peněz ani nechtěl bavit. Dostal jsem do ruky protokol: „Oprava  provedena výměnou LCD.“ a šel domů.  Vařila se mi krev v žilách, ale zrovna jsem potřeboval počítač na nějakou práci, i když jsem věděl, že půjdu reklamovat za pár dní znovu. Druhý den mi začal obraz neskutečně kmitat, objevovaly se znovu pruhy a já si pomyslel svoje o inteligenci servisních pracovníků v Aceru, kteří nasadili při třetí opravě znovu další LCD a závadu dál neřešili. Připadlo mi to stejné, jako kdyby automechanik řešil nepojízdnost vozu neustálou výměnou pneumatik. Ihned jsem začal žhavit dráty, vyhrožovat prodejci i Aceru povoláním ČOI, Černých a dalších přinucovacích prostředků. Naštěstí už mám slíbeno, že po potvrzení závady dostanu peníze zpět. Stálo mě to rok nervování a dohromady 2 měsíce práce na předpotopním počítači, který mi způsobil svou pomalostí tik v oku. Teď řeším, co si koupím místo něj…..

Sdílením, nám pomůžeš... Díky
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on VKShare on Yummly

Přidej komentář jako první k "BFU vs. Acer"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*


6 + = 7