Hej, ty za tou klávesnicí! Jo, s tebou mluvím!

lama

V dnešním příspěvku si chci postesknout nad vystupováním a všeobecně chováním některých lidí, které mi bohužel? osud nadělil v roli mých klientů. Ajťáci, kteří denně pracují s lidmi, mé postesknutí snad pochopí.

Má odolnost vůči těmto lidem je velká, snažím se s nimi jednat v rámci slušnosti, tak jak to tito lidé bohužel neumí. Výjimkou při jednání s těmito lidmi není ani to, že padají sprostá slova, samozřejmě z jejich strany.

Ale někteří lidé jsou už takoví od přírody, proto mám v telefonu něco jako black list lidí, kterým telefon raději ani nezvedám. Možná to vůči nim není zrovna nejslušnější krok, ale rozhodně lepší krok, než deset minut poslouchat nadávky na to, jak něco nejde bez toho, aby se klient alespoň představil.

Pak je tu druhý typ klientů, to jsou lidé, kteří povětšinou nenadávají, ale jsou vám schopni volat na půlnoční mši o Vánocích s tím, že mají nový DVD přehrávač a rádi by, abyste ho uvedli do provozuschopného stavu (nebudu říkat, že to jsou lamy, každý má holt „talent“ na něco jiného). Vše naštěstí vyřešilo rozdělení telefonních čísel na číslo pracovní a na číslo soukromé. Že mě to ale nenapadlo dříve? Ale i tak se občas najde člověk, který nějakou náhodou vypátrá mé soukromé číslo.

Posledním hojně častým typem klientů jsou rádoby-odborníci. Ti naštěstí většinou volají v normální čas, což je pro mne doba mezi 10 až 17 hodinou. Ovšem to je vykompenzováno jejich „odbornými výklady“ o tom, v čem bude problém. Nechávám je mluvit, pokud mám čas, jsou často vítaným zpestřením jinak nudného dne. Naše „vzájemná“ konverzace pak končí většinou slovy: „Vidíte, přišel jste na to, čím to je. Teď aplikujte to, o čem jste mluvil posledních 10 minut.“ Načež klient odpovětí: „Ale tak já bych radši kdybyste to vy udělal.“ Stejnak to je nakonec v 99% případů problém úplně něčeho jiného, než o čem klient mluvil. Je pak zajímavé sledovat klientův pohled, když mu řeknete o jakou chybu se jednalo. Někteří zčervenají, někteří mlčí a někteří se pro příště poučí.

Pozemšťané (myslím tím lidi mimo IT) se mne asi budou ptát, tak proč to děláte? Dělám to proto, že to je mnohdy zajímavá práce a nebudu chodit kolem horké kaše, i dobře zaplacená (mnohdy skoro krví). Ale rozhodně upgrade z „vedlejšáku“ na „hlavní práci“ v blízké době nechystám.

Dominik Dědiček

Sdílením, nám pomůžeš... Díky
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on VKShare on Yummly

Přidej komentář jako první k "Hej, ty za tou klávesnicí! Jo, s tebou mluvím!"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*


6 + 2 =