Notebook jste poškodili při opravě! Chci prachy!

Už nezvěřejňuji kdejakou blbinu, ale tenhle zákazník nás všechny dostal úplně nejvíc.

Došel nám email s dotazem na opravu notebooku kde jako závada bylo uvedeno, že zničeho nic přestal fungovat LCD display na notebooku. Email neobsahoval ani typ ani značku, prostě jeden z mnoha obecných dotazů. Odpověděli jsme zákazníkovi, že takto nelze přesně určit závadu, ať jej donese k nám na opravu a uvidíme, ale pokud funguje notebook bez problému s externím monitorem a jen nefunguje LCD, může být zřejmě vada tam a tam…

Po týdnu došel k nám na servis zákazník s notebookem HP dv6000 s tím, že nu nefunguje LCD. Hned bylo jasné, v čem je problém a to že celý levý pant u kterého vedou flex kabely včetně napájení k LCD byl vytržen z šasí. Zákazník uvedl, že mu notebook spadl na zem. Kolega sepsal příjem do opravy, zákazník jako maximální cenu za opravu uvedl 2500 Kč a že máme zjistit co je poškozené a popřípadě do té částky opravit.

Ujal jsem se detekce závady. Po kompletní demontáži jsem zjistil závadu těchto dílů:

– PRASKLÉ LCD  (při příjmu to nebylo vidět, ale jedna z vrstev LCD po nasvícení byla prasklá – ta vrchní „skleněná“ byla v pořádku)

– přetržený flex kabel i kabely k anténě

– poškozený levý pant

– zničené šasí NTB

– zničené krycí plasty

– poškozné el.cesty na základní desce

Jen za náhradní díly by cena byla asi 4 vyšší než udaná maximální cena opravy, ale zákazníkovi jsme odeslali email s tím, že jsme schopni co do funkčnosti notebook opravit za cca 6tisíc včetně všeho s tím, že plasty a šasí řešit nebudeme a LCD ukotvíme jinak a ať nám sdělí jeho rozhodnutí. Již při odesílání emailu kolega zjistil, že s tímto zákazníkem již něco řešil a zjistil, že se jedná o toho samého, co psal ten nahoře zveřejněný obecný email, kde uvedl, že z ničeho nic přestal display fungovat. Už to bylo divný.

Pár dní bez reakce a pak zákazník došel na prodejnu s tím, že si jde vyzvednout notebook a o opravu zájem nemá. Něco obdobného jsme čekali, ale mohl dát alespoň vědět dopředu. Kolega co notebook přijímal do opravy mu sdělil, že notebook je kompletně demontován a bude nutné jej složit tak aby si jej mohl odnést vcelku. V tom se zákazník začal strašně rozčilovat, že k nám jel až z druhé strany města a že to chce okamžitě, že si klidně počká. Fajn, tak jsme ho poslali ať si jde někam na hodinku sednout na kafe, že to mezitím dáme dokupy. Což bylo divné tak se uklidnil, poděkoval a ještě ve dveřích se zeptal: „…a nebudu nic platit ne?“. V tom mu kolega oznámil, že v případě, kdy jsme notebook kompletně testovali, byla nutná demontáž a on opravu provést nechce i když je možná, tak že zaplatí jak montáž a demontáž tak i detekci závady (v řádu stovek 😀 ). Na to odsekl „no to uvidíme“ a odešel.

Po hodině se vrátil, vrazil kolegovi doklad o příjmu ntb do opravy a čekal. Donesl jsem notebook, vysvětlil zákazníkovi co všechno bylo poškozené a možnosti opravy, popřípadě ať si k němu připojí normální monitor a může fungovat. A co jsem ještě nikdy neviděl a neslyšel teprve přišlo.

Zákazník se při ukázce prasklin na LCD, které nebyly vidět jen tak zasekl a řekl, že jsme LCD poškodili u nás a že platit žádnou detekci nebude a naopak mu nové LCD zaplatíme my. Čtenáři mých zážitků se zákazníkama jistě pochopí co následovalo když jsem u toho byl i já :).

Půl hodinová výměna názorů kdy ani rádio už slyšet nebylo vyústila v přednášku zákonů a například ukázku toho co přímo zákazník podepsal v příjmu zboží do opravy a to přesně: SERVIS NERUČÍ ZA SKRYTÉ VADY, KTERÉ SE PROJEVÍ AŽ PŘI OPRAVĚ…

Náhoda jako prase a do prodejny došel kámoš, právník v obleku, který došel původně na kafe a pár slov.

Když slyšel argumenty zákazníka nedalo mu to a vložil se do rozhovoru se plnou hubou paragrafů a během 5ti minut jej roznesl na kopytech.

Za takový slovní fight by se nemusel stydět ani ROCKY 🙂

Nakonec se zákazník omluvil, zaplatil detekci závady, sebral notebook pod rameno a odešel.

Co z toho plyne: Zákazník si během té hodinky vymyslel, že nic platit nebude a svede to na nás (né doslova, ale přiznal to). Chyba kolegy při příjmu, že si nevšimnul prasklého LCD (po pravdě já si toho taky nevšimnul ihned, jelikož display se ani nerozsvítil). A už vůbec jsem netušil, že kdyby borec zavolal PČR, že mu nechceme vydat jeho zboží tak bysme mu jej museli okamžitě vydat a peníze po něm třeba vymáhat. Protože jinak by se jednalo o zadržování cizí věci, což je nezákonné.

Tímto bych chtěl alespoň poděkovat svému kamarádovi právníkovi, který nás ušetřil zbytečných tahanic. Díky Pepo a máš u mě tvou oblíbenou Tullamorku 🙂

IMG_0290

Sdílením, nám pomůžeš... Díky
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on VKShare on Yummly

Přidej komentář jako první k "Notebook jste poškodili při opravě! Chci prachy!"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


1 + 7 =