Výdělek na internetu

Otřepaná fráze nebo konečně něco funguje? Zdravím všechny návštěvníky mrtve.cz. Po delší offline pauze se znovu ozývám. Tentokrát žádný pochybný zákazník, ale spíš téma, které jako marketingový ředitel jedné nejmenované společnosti delší dobu sleduji.

Výdělek na internetu. Věta, kterou při brouzdání na internetu vidíme každý den. Funguje to? Principiálně ne. Sbírat haléře a hledat další lidi, kteří by otrocky pro Vás klikali v dnešní době nemá moc šanci na úspěch. Takto uvažuje drtivá většina internetové (hlavně české) populace. Nicméně musím přiznat, že jsem narazil na jeden projekt, který mě celkem zaujal. Ano, opět se jedná o sbírání haléřů a hledání dalších lidí, co se chtějí zapojit a vydělávat „nějaké drobné“ klikáním na něco, co je de facto nezajímá. Princip je veskrze jasný (radši dovysvětlím níže), ale co se mi líbí, je technická vyspělost daného systému.

Přiblížím Vám princip fungování takového obchodu. Kdo chce vydělávat na internetu, tak se většinou registruje do nějakého systému, kde dostává peníze za shlédnutí reklamy. Za to pak dostane bakšiš v podobě 10 haléřů. Firma, která v daném systému zviditelňuje svůj produkt potažmo portál nebo cokoliv, co zviditelnit chce, má doloženo, že za svoje peníze dostane opravdu jednoho návštěvníka, který se na to podíval. V dnešní době existuje několik forem výdělků na internetu – klikačka, kde dostáváte drobné za klik na baner, affiliate program – doporučíte známému web, na který se on poté zaregistrujete a vy dostanete buď přesnou sumu (typicky aukro.cz – za každého člověka dostanete 150 Kč) nebo procenta z obratu nebo třeba surfbary – stáhnete software třetí strany, ten se implemetuje do prohlížeče a zobrazuje reklamy, kde opět dostáváte drobné za prohlížení. Takže firmy platí za reklamu, vy „rýžujete“ za prokliky a za další ovečky, které to dělají pro Vás.

Co se mi však nelíbí, je že 99% těchto firem sídlí „někde“, vyplácení probíhá v dolarech a je těžké odlišit korektního provozovatele od nepoctivých. Českých portálů provozující takový systém moc není, pokud teda nějaký je. Což si myslím, že je možná chyba. Znám stovky studentů, důchodců, matek na dovolených, kterým pomůže každá koruna. Vy určitě také.

Narazil jsem na web www.ukazreklamu.cz. Je to klasický banerový systém, kde prodávající dostává za svoje peníze reálné lidi, co shlédnou jejich reklamu. Co mě však zaujalo? Je to česky s českými firmami. Za české peníze. Technická vyspělost systému je až zarážející. Na banerové systémy dneska existuje několik způsobů, jak je obejít. Automatické klikače, software nahrazující reálné lidi atd. Tady je však několik vychytávek, co se mi líbí. Nejprve asi originální captcha, tedy opisování kontrolního kódu jako ochrana proti robotům je velmi pěkně vyřešená a doufám, že si z toho vezme příklad více portálů. Kontrolní písmenka se postupně zobrazují a mizí v šedém rámečku a věřím, že tohle robot jen tak nepřelouská. Jinak webovky vypadají celkem standardně, lehký design, možná trochu moc informací pro lidi neznalé, ale celkově na mě působí pozitivním dojmem.

Co bych však chtěl vyzdvihnout (ustojím narážky, že tady dělám PR) je mechanismus pro kontrolu pravosti shlédnutí. Klikač musí shlédnout reklamu po dobu 30 sekund. Co udělá běžný uživatel? Minimalizuje okno, potažmo přepne na jiné a dělá si svoji práci. Tady je ovšem zakopaný pes. Po pomyslné půlminutě se vrátíte na reklamu a ejhle – pořád tam máte skoro plný čas na shlédnutí reklamy. Nevím jakým způsobem si to ten web hlídá, ale musím uznat, že mě to dostalo. Tady na tom je perfektně vidět, že firma nebo člověk, co si objedná reklamu, opravdu dostane to za co platí. Jasně, můžete oponovat, že si můžu odskočit nebo něco, ale tento princip asi opravdu funguje. Nehledě na to, že téměř jisté pravidlo, že nakupující má peníze, ale neví co chce koupit, zde může dopadnout na úrodnou zemi.

Když to vezmu z druhé stránky, člověk klikající na reklamu kvůli výdělku zde může také opravdu vydělat. Klasický princip sbírání známých, kupování agentů atd. může být pro člověka nemajetného také jistým zdrojem nemalých příjmů. Nebudu Vás zatěžovat počty, ale když jsem se díval na možné výdělky, tak měsíčně při dvaceti minutách denně strávených klikáním na reklamu s dvacítkou lidí, co klikají pro Vás můžete vydělat teoretických 15.000,-. Přišlo mi to trochu jako sci-fi, ale jak říkám, mladí se na internetu nudí, staří zase neví u čeho se mají nudit, přesto obě tyto skupiny můžou mít bokem k brigádě nebo důchodu celkem sympatické peníze. Vzhledem k tomu, že je to český web (nebo zatím to tak vypadá podle těch reklam) a výplaty probíhají v CZK, tak to může být příležitost pro obě strany mince, a to jak firmy, tak lidi na druhé straně monitoru.

Co sem tím chtěl říct? Mnoho lidí dneska brečí, jak nemá peníze a jak to jde se státem do kytek. A přitom se člověk ani nemusí moc snažit. A teď, když je to v nějaké rozumné podobě česky a v české měně, tak by to možná chtělo malou osvětu na téma vydělávání na internetu. Pro obchodníky je to dobrá příležitost zviditelnit svůj produkt, jelikož donucovací prostředky v tomto sytému fungují :).

Sdílením, nám pomůžeš... Díky
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on TumblrShare on VKShare on Yummly

Přidej komentář jako první k "Výdělek na internetu"

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


49 − 43 =